Syr en Tilda ängel.......... Ca 80 cm lång.

Men eftersom stoppningen till kroppen tog slut fick jag sy lite kläder till Ängeln så länge..........

Först sydde jag en liten korg i Lace som ängeln ska hålla i handen, korgen ska innehålla tyger och band ( tycker det passar eftersom den ska få bo i mitt syrum)


image620

image623

 Ja, hon måste ju ha ett par skor oxå........
Skorna sydda i linnetyg , dekorationer av band och pärltråd.



image622

Polotröjan sydde jag av en gammal t-shirt, broderade några blommor på polotröjan.

Gjorde även några halsband både pärlhalsband och ett halsband av ett prismahjärta men en rosa rosett som dekoration.

Kjolen är sydd i vitt Linnetyg med broderier, stråveck, bomullsspets och två stycken Swarovski kristaller.

Mammelucker sydd av linnetyg och bomullsspets.

Vita vingar med frihandsquiltning och några Kristaller. ( vingarna skymtar bakom polotröjan)

I morgon ska jag köpa mer stoppning. Då ska ängeln bli färdigstoppad , hår ska sys på samt ögon och rosade kinder...... hon ska nog oxå få en pälsmössa, hittade nämligen en spillbit bomullsteddy sen jag sydde en Quilt till sambon.

Jag förstorade mönstret från boken (Tildas Hus av Tone Finnanger) 150% så att den lilla Lace korgen skulle komma till användning.

Kommentarer
Postat av: Birgitta Kullberg

Hej

Det var de finaste Tildor jag sett. Det skulle vara kul att få kontakt med dig, håller själv också på med maskinbroderi.

Varma vårhälsningar från Birgitta i Skåne

[email protected]

2009-03-09 @ 13:33:31
Postat av: Carina Markinhuhta

Halkade in av en slump och satt stum ett tag och bara njöt av allt fint hantverk. Vilken tid det måste ha tagit!! Jag är stum av beundran och kan bara upprepa - vilket fantastiskt hantverk!!!

2011-11-11 @ 22:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0