Gammalt och nytt.............

Man har många fina saker som man glömmer bort att man har..................

image644

Den stora blå plåtburken har vi i köket på ett vitrinskåp när jag tog ner den för jag tänkte fota den var den full med askar och burkar ..........jag hade glömt bort att jag stoppat dom där.

Den stora burken har det varit varit karameller eller kakor med pepparmintssmak, Fedora sape, plåtburken till höger som det varit marmeladkarameller i samt de tre små askarna , och cigarrlådan kommer från Norge efter Farmor. Den lilla tändsticksasken i mitten är i träfaner.

Kakfatet i glas är nytt inköpt på Hemtex igår för 49:- hade kostat 99.- (två Avacados ligger i fatet tillssammans med cigarrlådan.

image645

Zinklådan med en liten låda för ljusstumpar och tändstickor "Fyndade" sambon och jag på Åhlens idag.
I bakgrunden står en svepask jag gjorde när jag gick på Vesterbergs Folkhögskola  år 2000.
Dom vävda linnehanddukarna vävde jag när jag gick gymnasiet 1980.

Till Zinklådan dekorerade jag en ful tändsticksask så den skulle se lite gammal ut, dekorarade ljus samt en liten ask att ha som dekoration.

Korgen är ett semester minne från Båstad, inköpt på Cafe Utsikten år 2006.

P.s Även Sambon tyckte det var ett fynd, men det var väl för han ville ha den oxå.
Han fick den av mig bara för att han är HAN med stort H

image646

Ett tennfat jag fått av mamma som hon köpt på Loppis. I fatet står tre st kakformar  med värmeljus, runt kakformarna har jag hällt i kaffebönor samt några kastanjer och tallkottar (tallkottarna är blekta i klorin , då blir dom vackert blekta i kanterna) Runt kanten på fatet har jag klämt fast ljushållare för julgransljus.

3 st slevar jag gjorde när jag gick på Vesterbergs Folkhögskola.

image647
 

En slöjdkniv som jag gjort, skaft i Masurbjörk . Slidan är gjord av skinn, kniven döljs helt i slidan.

OBS! Alla bilder är arrangerade för fotografering............................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0