Vackra tyger som inspererar till sömmnad....

image769
Ett vackert tyg kan insperera till sömnad.

Jag sydde en duk/löpare av detta tyg, så här blev resultatet. Storlek 117 x 37 cm.

image770

image771

även ett tyg med ägg fick vara med, både som mittruta. hörnrutor och passpoalband.
Varja ruta (5st) har jag quiltat med ett quiltbroderi med hjälp av brodermaskinen.
Syns inte så bra på bilderna, ska quilta lite mer men då blir det på vanliga maskinen och raksömmar.

Tyger från Sybutiken Pastellen/Gävle

Kommentarer
Postat av: June

Visst är det så att tygerna inspirerar. Hittar man bara rätt tyg så kan allting hända.
Jag gillar verkligen din broderiquiltning. Det syns inte så jättebra på bilden men det jag ser, ser fantastiskt vackert ut.

2008-04-19 @ 10:00:38
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Leja

Kanonhandarbeten!Vet ni var jag kan köpa grått tyg med stenar på?????????????

Tack för inspirationen.Leja

2008-05-31 @ 18:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0