Till Mor!

Morsdags blommor till mamma i förskott.
Mamma hittade mormors gammla salt tunna till kött i källaren i stugan.
-Å den skulle vara fin att ha blommor i, sa hon.

Vi tog fram den, men det var knappt den höll ihop. det fanns två järnband kvar runt tunnan , men det ena hade gått av ( det andra gick av när vi satte ner tunnan på bordet) så jag tänkte jag kan ju fixa till nya band av sälg. Så jag gick ut i skogen och kapade några Sälg ämnen,
men tyvärr så hade jag mina vassa knivar kvar hemmma i stan  så jag försökte dela på sälgen med de slöa moraknivar vi hade i stugan. men det gick inget vidare.
Eftersom tunnan / laggkärlet inte gick att använda utan några band så kom jag på att vi har ju starka linsnören  vi kan använda, sagt och gjort. det funkade bra,. efter att ha lindat flera varv av linsnöret på tre olika ställen på den gamla salttunnan så höll den ihop vi sänkte ner hela tunnan i regnvattenstunnan så den skulle svälla och gå ihop i alla skarvar, den fick ligga till dagen efter.

image307

Den är lite rostig och ful efter dom gammla järnbanden som satt runt tunnan förut , men det har väl sin charm .
Det är väl detta som är Shabby Chic...........p.s i sommar kommer nog det tillhörande trälocket fram oxå.

Blommorna vår mamma fick av oss fem barn.

image308

Margurit, Hänglobelia, nejlika två sorter, murgröna.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth


bra att du kunde laga tunnan! den blev ju jättefin med blommor i!

2007-05-23 @ 15:11:53
Postat av: karola

Va fint det blev.

2007-05-23 @ 15:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0