En rund duk.

EGYPTISKT KVARNHJUL MED ETT MASKINBRODERI I MITTEN

Av 7 remsor i olika bredder som man syr ihop  x 110 cm breda = en strata,
jag sydde två strator för att göra en rund duk, 72 cm.

image326
Jag skar stratan i kilar med hjälp av en mall som jag gjort i mallplast.

Nerefrån Tyg1) med vinkorkar, Tyg 2) vindruvsklasar och blad, Tyg 3) vinrött, Tyg4) blad och rankor, Tyg 5) vinrött igen, Tyg 6) med flaskor , glas och rankor, Tyg 7)  grönt, det är de olika tyger jag använt......

image327
Efter att ha sytt ihop ena stratans kilar, blev det en halvmåne, för att göra en rund duk behövs en till.

image328

Det blir en öppning i mitten på duken, det är bra för då kan man vänd sy hela arbetet med vadd, baksida & toppen och sen vända hela arbetet genom det lilla hålet mitt på duken. Quilta , sy på broderiet . klart!

image329

Detta är en del av baksidan på duken,  friandsquiltad på maskin.

image330
Närbild på broderiet fastsytt med langett på maskin.


image325

"Oenophile" betyder "Wine Lover"

image331

VÄLKOMMEN TILL BORDS!

Ett glas rött och Italienska Biscotti skall vara gott sägs det.......... har aldrig smakat men kanske dags att provsmaka.
P.s bilden arrangerad för fotograferingen.........kanske skulle ha provsmakat då.

Kommentarer
Postat av: karola

vilken fin duk du har gjort.Kram Karola

2007-05-31 @ 12:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0