En till löpare/duk

Blev ju inte 100% nöjd med den förra så jag sydde en till .......den har måtten 1,30 x 50 cm.
Har lite handsömnad kvar , syr kanten runt om för hand ...................
image347


image348
Båda kortsidorna har en vågig avslutning.

image349

Jag har använt mig av en nio-blocks ruta som är 15 x 15 cm (remsorna var 6 x 110 cm) sen har jag sytt ihop nio-blocksrutan med en ruta som har måttet 15 x 15 cm (olika tyger i olika beiga färger) Frihandsquiltat på maskin, att frihands quilta på maskin tycker jag är jätte roligt, nu har jag börjat fått lite snitts på det hela.............. 

image350
Baksidan på duken. Tråden jag använt är flerfärgad/melerad, blir en läcker effekt med en sån tråd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0