Det var min dag igår........

image344

Fick ett vackert inslaget paket av ett kusinbarn.......

image345

Som innehöll en vacker klocka som jag länge gått och tittat på  : )

Av två av mina syskon med familjer samt mamma fick jag pengar, som jag ska köpa ett nytt strykjärn för....
av min kära sambo fick jag en Hortensia, samt att jag ska få en skänk/byrå till mitt syrum.

Tusen tack alla......

Kan ju även berätta att vi hade beställt bord för 7 personer på en av stans nyöppnade restauranger.....Jag hade ju beställt bord och tog för givet att det var inomhus, men vi fick sitta ute och det var ju inte så vidare värst varmt. Vi satt och huttrade och frös om vart annat. vi fick vänta ca 45 minuter på förrätten + dom kom in med 1 förrätt för mycket. (god förrätt) lång väntan igen i kylan , men vart var vår varmrätt ???? Lång väntan igen (1,10 tim.) skulle vara skönt om  dom hade haft dynor eller terassvärmare där vi satt ......Äntligen kom maten, vi funderade om vi skulle gå därifrån.
Vår mat kom , men nu hade dom missat en varmrätt , det tog nog 20 minuter tills den varmrätten kom till bordet.
En liten skål med ris fick vi på 7 personer, den tog slut på en gång vi beställde in en till ris , kors i taket det gick snabbt, men även den tog ju slut vi satt länge och väntade på att någon servitör/servitrice skulle komma ut, men icke sa nicke , till slut gick H in och sa till om mer ris. Maten smakade bra men kallnade fort i det kyliga vädret. samt att vi var upprörda över den bedrövliga service vi fick.

Sen när vi skulle betala var det lång , lång väntan igen.
Sånt här gör att man inte får någon vidare lust att besöka detta ställe igen , men okej dom kan få en chans till .......kanske.
Detta förstörde en del av den trevliga kvällen .............Vi gick vidare hem  till sambon och mej där vi bjöd på Irschcoffe.....DET BEHÖVDES FÖR ATT FÅ UPP VÄRMEN IGEN.

MEN VI HADE TREVLIGT ......Tack alla som var med.

P.s Maten var jätte god .......men vi var både frusna och väldigt irriterade på den usla servicen så det kändes som att vi bara kastade i oss maten för att äta medan den var någorlunda varm samt komma därifrån så fort som möjligt.
 Vi frågade om vi fick flytta in för att det var så kallt, men till svar fick vi.  -Ja. vi förstår om det är kallt men alla bord är bokade inomhus. Till saken hör att jag bokade bord på tisdagen, dom kunde ju inte veta vad det skulle bli för väder på lördagen, hade det regnat skulle vi suttit ute då med ????????


Kommentarer
Postat av: karola

Tack för en trevlig kväll synd bara att servicen var usel.Det var tur att vi hade trevligt sällskap.Kramar Karola med familj.

2007-06-03 @ 11:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0