Jag gjorde en tavla i kväll.

Fick en ide´från  en tysk quilt tidning PATCHWORK PROFFESSIONAL 02/2007.
Det var bara en liten bild ca 5x5 cm där dom visar vad som kommer i nästa tidning 03/2007.

image367
Bilderna hämtade från tidningen.


JAG GJORDE EN TAVLA  AV IDEEN JAG FICK.
Hade en gammal tavelram liggande, samt lånat några gammla foton från stugan  som jag har kopierat samt fört över på tyg med hjälp av skrivaren. Spetsar, knappar  spännen, knappar m.m. kom oxå till användning.

RESULTATET BLEV SÅ HÄR:

image368

Här kommer några närbilder:
image369
Jag sydde på rutiga fyrkanter på ett linnetyg, sydde olika mönstersömmar med hjälp av
symaskinen. Broderade även "Memories" med brodermaskin


image370
Farmor med flätor.

image371
Ett spänne från Farmors sybehör.

image372
Tyger med brev och kuvert, passar för Farmor skrev mycket brev. Sydde även på ett litet "prisma hjärta"

image373
Ev. är detta Farmor med sin syster. Dekorerade med pärltråd samt en siden rosett.

image374
Farmor med syskon.
 
Detta är orginalbilderna jag använt mig av.
image378
Farmor med syskon.

image377
Farmor och hennes bror Martin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0