Mina nya gardiner

Ropade in lakan på tradera som jag sydde  hällor på så jag kan trä upp gardinen på en gardin stång, den andra kortänden rullade jag upp på en rundstav och knöt upp med bomullsband.

Jag blev jätttenöjd med resultatet......

image236

image234

Har även satt upp hyllan som jag köpte på Jysk.
på hyllan just nu finns det lite saker som är "minnen"

Överst så står en bok som jag fick av min äldsta syster när vi firade lillesysters 30 års dag för 10 år sedan i London. ( en liten bok om quiltning på ett snöre hänger en fingerborg )

Spolar till spinnrock som jag köpte på en antik &loppis mässa där jag lindat upp spetsar efter Farmor.

En liten glasburk med farmors gammla knappar.

En ask med knappar efter farmor.

Samt en ask med tillbehör till en gammal symaskin  oxå det efter farmor.

På krokarna hänger ett hjärta jag gjort med en bild med min mormor, ett litet hjärta med stjärnor och bokmärken som jag fått av min systerdotter Linnea.

Samt en måttstock till tyger från en arbetsplats som jag jobbade på i några år tills det la ner och flyttade till Polen  i början av nittiotalet. ett litet minne från den tiden ......... samt ett måttband som är bra att ha nära tillhands när man behöver mäta något....


image235

En bild från mitt syrum i väntan på att det ska bli klart.......Tror jag ska ta och måla hyllan vit så småning om .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0