Mina nya gardiner

Ropade in Lakan med spets och monogram samt två fina örngott på Tradera.
Av lakanet sydde jag en gardin-kappa, ser ut som en rullgardin.

Köpte vita bomullsband , sydde hällor på lakanets ena kortsida som jag trär upp på gardinstången sen har jag rullat upp den andra kortsidan på en rundstav och knutit upp den med två långa bomullsband.
 
Ville inte klippa sönder lakanet så därför blev det denna variant på gardinen (snabbt gick det oxå), vill man någon gång i framtiden använda det som lakan går det lätt att sprätta bort hällorna i överkanten.
image230
 
Lägger in en ny bild senare, nu har jag bara hängt upp gardinen provesoriskt, ska köpa en ny gardinstång ......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0