På begäran.


TACK LISELOTTE FÖR DITT INLÄGG PÅ MIN BLOGG.

Här kommer fler bilder på min High-teck 3D bonad (färgkaskad) samt en liten beskrivning.
P.s Alla bilder går att förstora om du klickar på dom.

 Tyg 50X110 cm, Börja med att vika & stryka ca 1 cm veck från kortsidan på tyget,  fortsätt så tills du kommer till andra kortsidan på tyget.

 Nåla i kanterna. jag upptäckte att det är nog lättare att sy en söm i varje veck så håller  arbetet ihop lättare, jag ska göra det om jag syr en till High-teck 3D bonad.

 När du veckat klart. ska du motrera arbetet med ramnar. vadd o baksida.

  När du monterat ihop arbetet ska du sy en söm (Quilta) över hela arbetet med en tvillingnål, jag sydde 3 sömmar så att vecken kom åt olika håll. då blev det lite 3D . När jag monterade ihop min bonad la jag i några trekanter i ramen samt sydde på en kläddknapp i samma tyg som det batikmönstrade tyget. ( tog en vanlig knapp med lite vadd på sen klädde jag knappen med tyg)
OBS! När du quiltar sömmen så viker du tillbaka vecken och syr sedan över dom tillbakavikta vecken.
      
Några närbilder .

 Den här bilden hittade jag på nätet, det var då jag blev inspererad av att göra en liknande bonad. Tyvärr så kommer jag inte ihåg var jag hittade bilden. På den här bonaden är det bara 1 söm med tvillingnål.

Lycka till!
Hoppas ni förstår min beskrivning, Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0