Quiltat släktträd

"LIVETS VÄV"

Mitt nästa projekt på quiltfronten blir en Bonad ( ja, jag vet det har blivit många bonader på senaste tiden)som kommer att heta "Livets väv", det blir min tolkning av ett släktträd.

Jag kommer att använda tyger (självklart), foton som jag för över på T-Shirttryck, farmors gammla knappar ev. nått gammalt spänne m.m.

"Livets väv"

Det rutmönstrade tyget skall vara bakgrund, tittar du noga på det tyget så bildar mönstret en väv, de tre andra tygerna kommer nog inn som ramar  eller annat. Farmors gammla knappar kommer naturligtvis att finnas med på bonaden, samt brudkortet & vigselbeviset efter pappas mormor o morfar.
Nu gäller det att samla ihop lite bilder samt scanna av lite gammla kort innan det roliga börjar.
Tygerna kommer från Sybutiken Pastellen.

                                               
Farmors nålbrev  &                                                   Farmors gammla sybehör

                                                           

Knappar i en vacker ask.                          P.s  Jag är även intresserad av släktforskning,  

Kommer att lägga ut bilder under arbetets gång så titta gärna in i min Blogg igen
så får du se resultatet på "livets väv".

 P.s  Du får gärna skriva i min Blogg om du har frågor eller synpunkter, det är alltid kul.     

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Du gör väl två när du ändå håller på??? En till dig och en till mig;-)

Undrar om knapparna köptes av farmors mamma i USA??? Blir det någon knapp över vill jag ha en till att scrappa med :-)När du ändå scannar bilderna så får du naturligtvis maila dem till mig också ;-)

KRAM

2006-10-05 @ 00:02:05
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: karola

HEJ EVA!DET SKA BLI SPÄNNANDE ATT SE DENNA BONADEN. KRAM KAROLA

2006-10-05 @ 18:27:55
Postat av: Leja

Tusen tack för att jag fick kika in hos och och kolla på allt som du gör så bra!

Denna sidan blev för mig en riktig inspirationskälla!!! Kram från Leja



2009-05-03 @ 13:47:35
URL: http://www.123minsida.se/Ejdelens-Textil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0