Skinkan står i ugnen........

Jag har INTE kokat knäck, gjort en massa julgodis, handlat julklappar hysteriskt, Bakat 7 sorterskakor m.m. jag har med andra ord inte slitit ut mig inför julen . vi har ingen julgran heller.

MEN JAG HAR.............

Bakat saffransbröd. gjort Krumkakor & Struvor.

Köttbullarna med en smak av kryddpeppar, kanel, och senap är stekta, Julskinkan står i ugnen,
Golven nytorkade, Risgrynsgröten är kokt  till mamma och lillebror när dom kommer på julfrukost i morgon.
Den stora linneduken ligger på köksbordet med en röd linnleöpare & ovanpå  den, dom stora Silverljusstakarna (med röda stearinljus) som jag köpte för länge sedan då jag fick en slant av farmor när jag var yngre ( man var klok redan då och köpte något vettigt  som man har kvar, ser det som ett minne från Farmor), står på köksbordet tillsammans med en julgrupp med Hyacinter, julEn  m.m.

95723-135

Sambons jultomte som han fick när han var liten står på balkongen och spanar ...............
Amaryllisen som står i fönstret håller på att slå ut och till sist Garntomten jag fick av Morfar när jag var liten den hänger på sin plats i hallen på nyckelskåpet som alla jular..............

Det blir en stilla och lugn julafton, sambon stackarn jobbar  från kl. 06,00 -18,00 imorgon (julafton) när han slutar  åker han hem till sina föräldrar och äter lite julmat med dom, jag tillbringar julafton  med mamma och minsta brodern + yngsta systen med familj.  Det vill säga Glögg, God mat, ett å annat paket kanske Tomten kommer med, lite jul fika, Lugn och ro = stillsamt & skönt.........Precic så som en julafton skall vara........Det enda som saknas är sambon och mycke Snö..

GOD JUL

Garntomte 
Garntomten jag fick av Morfar när jag var liten, Tomtens hår (av bomull) börjar gulna annars är den fin och ett kärt minne.


Kommentarer
Postat av: karola

Det låter mysigt ser fram emot kvällen syns i kväll.God jul önskar Ebbefjords.

2006-12-24 @ 10:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0